TAGG


Nagini på fingret!

Dagen idag är fylld av förväntan och sorg.
Tårarna vill lämna mitt hjärtas borg.
Samtidigt vill jag skrika av lycka.
Konstigt, kan man ju tycka.
Idag är det ingen vanligt dag mina vänner.
Dagen är fylld av varma känslor jag känner.
Idag är det nämligen premiär för sista rullen.
Jag är så taggad att hjärnan är svullen.
Tio år har gått sen vi fick inblick i denna magiska värld.
Och här slåss man inte med nävar och inte med svärd.
Här använder man trollspön och ord med stor kraft.
och det gäller alltid att ha huvudet på skaft.
Voldermort kan lura bakom varje hörn.
Eller ett djur, hälften häst - hälften örn.
Man får passa sig för en trehövdad hund.
Spela lite musik för den så får den sig en blund.

I kråkboet så hälsar Harry ofta på.
Där bor Ron som han gillar så mycket så.
Och för att inte glömma Ginny, en flicka.
Mellan dem så kan det ibland klicka.
I början var harry kär i en med svart hår.
Kanske var det så att hon spelade svår?
Hermione har en vanlig mor och far.
Men de har tyvärr inget minne kvar.
Det har deras dotter tagit bort för alltid.
Och nu ikväll så får man se på allas slutstrid.

Denna afton kommer att bli magisk och helt underbar.
Synd att det är den enda filmen som finns kvar.
Harry Potter är ju faktiskt det bästa jag vet.
Och det har inte varit en hemlighet.
Det kanske inte syns utanpå, inte ens lite grann.
Men efter ikväll kommer det kännas som en del av mig försvann....

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0