Dagens rimm



Joodååå, er favorit och världens bästa tjej.
Hon mår bra, om det inte vore för en grej.
Sommarlovet är så kort så kort.
Och inte är det så att det regnat bort.
Kanonväder har gudarna i höjdarna bjussat på.



Grejen är den att jag har haft svårt att gå.
Haltat, hoppat, krälat mig fram på nån krycka.
När jag till slut fick ta bort dem var det med stor lycka.



Den varade dock bara ett par enstaka dagar.
Sen var jag tvungen att jobba och följa svenska lagar.
Ge medicin och hjälpa gammelfolket med vardagliga ting.
Svara i telefon om det lät pling och det ring ring.
Säga: Kristallen Elin, och vänta på en fråga.
Som tur fick man inget larm där någon satt fast i en låga.
I sju veckor har jag snart arbetat som en flitig själ.
Längtar till friheten likt en gammal sliten träl.
Pengar på banken, skulle sitta fint som fanken.
Jag läntar till att få träffa lite gamla vänner.



Det är något jag innerligt känner.
Just nu längtar jag också till att jag får sätta tänderna i en glass.
En randig Twister, för den är mer än bara lite vass.



Mest av allt längtar jag till att en speciell kille ska komma hem.
Där har vi mina önskningar fem.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0