Mjölksyra

Hej, jag har just varit och sprungit löptest. Det var jobbigt, fast det värsta är nog att tröttheten kommer efteråt! Stumheten kommer när man håller på, och tröttheten kommer senare.
Ni förstår att egentligen borde jag duscha nu MEN... Jag orkar inte!

Ett laktat test är ett test som visar hur mycket mjölksyra man har i blodet.
Det betyder att man måste ge blod! Och det är hemskt smärtsamt.
Genom att ta olika blodprov så kan man utifrån dem framställa olika kurvor där man kan se var man ska ligga när det är a1, a2, a3 och a3+. Genom träning så hoppas man att kunna högerflytta kurvan så att man blir snabbare och uthålligare. Själv har jag inte lyckats göra något åt min egen kurva, utom jag envisas att anse att jag var i mitt esse för 4 år sen och sen inte gått fram nått.

HEJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0